Trött trött trött

Jag sitter just nu och försöker mej på årets sista hemtenta. Det är nog inte jättesvårt, men det är verkligen jättesegt. Dessutom har jag skjutit upp den med mening till de sista dagarna, så nu måste jag klämma fram något vettigt. Vilket går i skov, det gick bra fram tills nyss, men är helt tvärstopp nu.

Ändå är jag inte särskilt nervös att det inte kommer gå, eller oroar mej för hur det kommer bli. Lite som med hela sista biten av terminen nu, det känns som att det viktigaste är att få ta det lugnt, plugga kommer i andra hand. Vi får ju ett jättekort jullov, så då får man ta lite av ledigheten under terminen helt enkelt.

Förut idag försökte jag förklara det här för min kompis Hanna (inte lilltjejen alltså), och hon sade klokt att "det kanske är för att du är gravid, det är så mycket viktigare i ditt liv just nu än vad skolan är".

Det hade jag inte alls tänkt på. Men det var klokt sagt, och nu när jag tänker mera så känns det som att det nog stämmer. Skolan är helt enkelt inte det viktigaste att fixa längre, jag kan inte sätta mina egna behov åt sidan så mycket som jag kunnat tidigare. För att inte tala om att koncentrationen farit all världens väg, plus att den ersatts av trötthet. På föreläsningen idag skalade jag apelsiner för att hålla mej vaken..

För övrigt har jag varit på dietist- och sjukgymnastinfo hos barnmorskan idag. De sade väl mest sådant man läst innan, men dietisten poängterade att det inte var hela världen om man åt nåt man inte borde, skönt. Och sjukgymnasten frågade om några hade besvär, och några var det med typisk foglossning, andra med ryggproblem. Själv har jag nåt som gör ont kring svanskotan och vad det var kunde hon inte säga bara sådär. Men hon rekommenderade att jag skulle kolla upp det, så nu har jag bokat tid hos en sjukgymnast på vårdcentral. Via internet, förskräckligt smidigt =)

Nej, nu ska jag försöka hitta något att äta. Det är inte det lättaste i halvapatiskt tillstånd, men jag ska göra mitt bästa. Kanske kan få lite energi till fortsatt skrivande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0