Försäkringskassevims

Skrev ett inlägg om försäkringskassan igår. Det blev lite väl gnälligt, så jag tog bort det igen. Men allt kändes så väldigt mycket mer komplicerat än det faktiskt var. Kan sammanfatta det med deras egna ord:

"Ja, det är krångligt. Det är knappt så vi förstår det själva."

Vi var på infomöte om föräldrapenning igår, därav frustrationen. Jag frågade om en knepig blankett jag fått men inte förstod. Handläggaren förstod den inte heller. Men idag ringde han upp, berättade att hur jag än fyllde i blanketten fick jag inte mer än grundbeloppet då jag är student, att han kunde skicka en enklare blankett till mej om jag ville och (till slut) att jag faktiskt inte alls behövde fylla i någon blankett utan kunde skriva i mina uppgifter direkt på deras hemsida.

Så ja. Försäkringskassan är krånglig. Men lyckas man bara få prata med rätt person så löser sig det mesta. Eller om man fixar allting själv på internet. Vi kommer nog köra på det sistnämnda i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0