Och nu då?

Helt plötsligt fick jag en ledig kväll. Vårt utkast till PM är inskickat till handledaren och ska diskuteras imorn bitti. Ingen idé att fila något på det just nu alltså. Så imorn gäller det, då får vi se vad vår handledare är för person egentligen. Noggrann, så mycket vet vi. Men positiv eller negativ? Det är frågan.

Men nu alltså. Hittills har jag mest slösat bort tiden på slösurf. Och plockat lite grejer, kaoset här i arbetsrummet minskar en liten bit i taget. Det stora projektet "städa Ylvas skrivbord" börjar närma sig, och rentav kännas överkomligt. Det ligger dock sist i rensningskedjan, pärmar och tidskriftssamlare måste först rensas och förberedas, och jag tror de ständigt växande tidningshögarna i köket också måste prioriteras. Likaså högen av allt möjligt som också finns där. Det är ett långtidsprojekt det här rensandet.

Jag borde också diska. Och gå upp till affären och handla. Och bara ta det lugnt. Hmm.

Inget av det blir dock gjort om jag bara ska sitta här. Så då är det väl bäst att sluta med det, stänga av datorn och ta tag i något. Borde ju inte vara så svårt, eller hur. Tror jag ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0