Halvårsrapport

Sagas halvårsdag kom och gick och med den ett riktigt utvecklingssprång. Nu sitter hon nästan själv, benen hamnar i krypposition istället för flygposition om man hjälper till lite i magläget, hon rejsar runt i gåstolen och kan till och med svänga bra om hon siktar på katterna. Hon pillar fint med alla leksaker, älskar att stoppa in speciellt tvättrådslappar i munnen och börjar bli farlig att ha vid köksbordet. Och så äter hon en matportion och en grötportion på dagen också. Ja, hon börjar bli stor =)

Min syster var uppe och hälsade på förra veckan, riktigt kul. Sen kom mamma och lillebror till helgen och på söndagen var jag i Stockholm och hälsade på ett par av mina gamla gymnasiekompisar. Mycket trevligt allting tycker jag. Och som om inte det var nog så har vi jobbat hårt med uppsatsen hela veckorna, försöker satsa på att sitta 9-5 och ofta blir det så. Så det har inte varit mycket tid och ork över när jag kommit hem om kvällarna kan jag säga.

Men iallafall, uppsatsen börjar faktiskt likna en uppsats, och i helgen tänkte jag vara så ledig det bara går. Kanske kan jag få upp en liten bildkavalkad här då med Sagas framsteg. Vi kan hoppas, men jag vågar inte lova. För kanske blir det bara familjemys och soffläge hela helgen. Möjligtvis en och annan promenad men troligtvis så mycket datorundvikande det går.. Men det får vi se då!

Kommentarer
Postat av: Jana

Tack! Fick se schema för några dagar sen och det är föreläsningar ca 5ggr per månad och sen lästid på ca 8h efter man haft föreläsning. Sen är det 2h handledning från mina kollegor på jobbet 1ggr veckan. Detta kunde inte ha blivit lättare... hade varit en annan sak om det varit heltid. Nu har du ju hampus som är hemma och kan ta hand om er lilla. Jag får ju bara ha Hugo 15h på dagis och sen nyfödd som säkert vill amma stup i kvarten och joel som ska ut och resa utomlands.. då hade det aldrig fungerat med heltid så detta var ju ganska hanterbart får man ändå säga. ja ibland förstår man inte hur "chefer" tänker. Ha de gott

2011-11-15 @ 09:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0