Hej Norrtälje!

Så börjar jag jobba, och vad händer? Helt plötsligt var jag borta 6-18 om dagarna, och bara sugen på att träffa Saga och Hampus när jag äntligen kom hem. Och ja, packa flyttkartonger också. För med otroligt flyt lyckades vi få en lägenhet i Norrtälje, en fyra bara fem minuters gångväg från jobbet. Såklart flyttade vi så snart det gick och sen påskhelgen har vi då varit Norrtäljebor! Och efter att ha fått två rum omtapetserade börjar vi nu äntligen komma lite i ordning =)

Annars då? Jo, jobbet går bra. Nu behöver jag ju bara vara borta 8- 16.30, en väldig skillnad. Jag har kommit in i rutiner och vacklar precis som alla nyanställda mellan känslan av att inte kunna något alls och att faktiskt känna mig som det proffs jag är. Och som jag sa till mina kollegor en dag för inte så länge sen - "jag börjar precis vänja mig vid att säga att jag är logoped och inte logopedstudent". "Du är inte bara en logoped, du är vår logoped!", svarade en kollega och gissa hur bra det kändes!

Sen ja, jag måste ju ge er en Saga-rapport! Hon har lärt sig krypa, håller ofta bara i en hand när hon går och är gärna alltid där det är som mest intressant. För en månad sen började det märkas att hon förstår att när man trycker på tangentbord eller fjärrkontroll så händer det något på skärmen eller teven. Och hon har redan tekniska talanger, i helgen lyckades hon till exempel hitta en försvunnen tevekanal hemma hos Hampus bror. Hon älskar att pilla och peta på saker och har lärt sig att klappa katter försiktigt. Oftast iallafall. Hon kan säga "ba"och "bä" som betyder det mesta och "titta" som mest verkar innebära att något är intressant.., eller att hon vill att vi ska prata med henne istället för med varandra. Och mycket mycket mer förstås!

Ja, det var lite läget just nu. När jag orkar och hinner, och har packat upp datorn hemma, ska jag försöka visa lite bilder om hur vi har det nu. Och förhoppningsvis händer det något innan Sagas födelsedag. Som också är något att fundera på - vad ger man i ettårspresent? Vi klurar vidare på det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0