Ännu en helg

Var en bra helg till det här. Den började lite stressigt i fredags då vi skulle börja med att handla, sen skulle jag och träna, laga sushiris, slå in paket, hämta Carls paket på posten, göra sushirullar, äta och byta om innan det var dags att åka på julkonsert i det avsides belägna Altuna. Hade varit aningen lugnare om Hampus kommit hem som vanligt, men han hade punka och tyckte att det inte var värt tiden att slänga iväg ett sms till mej att han blev sen, vilket gjorde att jag blev ännu mer stressad eftersom jag inte visste var han var...

Men jag hann allt, till och med äta i ganska lugn och ro, och sen bar det av en timmes resa bortåt. När vi väl kom fram blev vi väl mottagna med kaffe, te och vetelängd och blev alldeles jätteglada. Sedan kom det dessutom minst dubbelt så många och lyssnade som i Enköping så vi blev helt förvånade. Och på slutet underskattade Niklas, dirigenten, deras applådförmåga så han drog igång extranumret alldeles för tidigt. Vi blev tvungna att ta det en gång till sen =)  Som om inte det var nog fick vi mackor efteråt också, riktiga ena med köttbullar och rödbetssallad och allt. Härligt! Alla var hur glada som helst. Speciellt de som skulle ut och göra stan osäker sedan..

Jag var inte en av dem, jag kom hem och gick sen till Danne och spelade spel hela natten. Så lördagen blev seg men lugn - en promenad till ikea hann vi med och sen la vi pussel på kvällen. Så här långt hade vi kommit ungefär mitt i:




Och vi hann lägga klart pingvinerna! Nu är det bara snön kvar. Känns bra att vi kommit så långt, det är ju ändå 1000 bitar... =)  Men om man tänker att vi köpte det här pusslet när vi bodde i Flogsta så nja..., så snabba är vi då inte =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0