Falun, två Ylvor och en bra känsla

Så kan man alltså sammanfatta de första dagarna här på logopedprogrammet =)

Kanske inte bara med just de orden, det har hänt en hel del mer såklart. Men det är första gången jag går i samma klass som en annan Ylva, och det var samma sak för henne. Så vi båda ryckte till rätt bra på varandras namn vid uppropet "VA?!" "någon annan som heter Ylva.. det gör ju jag ju!" ..ungefär. Fast bara i tankarna förstås. Vi fick diskutera det utanför sedan =)

Annars.., ja, vad ska man säga. Det är ungefär som jag väntat mej. 27 tjejer, 3 killar (förhoppningsvis stannar de, det har verkat lite svävande med deras närvaro sedan första dagen..) Ellinor kom in. Först helt oväntat, men om sex st som tackat ja inte kommer.., ja då finns det utrymme =) Är bara lite ledsen att jag inte frågade Matilda, men om hon vill kanske det går att komma in.. om någon hoppar av. Så långt ner på reservlistan står hon ju inte. Så kanske. Skulle också vara jättekul, om..

Och imorn ska jag till Falun. På auskultation. (Ett helt nytt ord för mej, kanske för de flesta andra med. Det är iallafall när man ska gå med en logoped och lyssna och se vad de gör.) Jag var rädd för att det skulle bli Falun först.. hade väldigt gärna velat ha en praktikort såpass nära att man kan dagspendla sen om ett år när det är dags på riktigt. Men såklart.. jag hade ingen väldigt bra anledning att få just det, så då hamnade jag såklart i Falun som ligger så långt bort som det bara är möjligt. Typiskt.. Men vår handledare där verkade bra och rolig. Han visade massa bilder på dalahästar mest när han skulle förklara hur deras landsting fungerade. "Så kul är det i Dalarna!" Så det blir nog bra det här =)


Dalahästar


Kommentarer
Postat av: Agnis

Oj, oj en till Ylva, ovanligt. Hoppas det blir bra i Falun i morgon :)

2008-01-23 @ 19:14:17
URL: http://agnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0