Värmebölja, bad och grillfest

Så har det varit riktigt varmt några dagar nu. Härligt först, men det blev nästan lite mycket... Man kände sig ungefär som de här kajorna, försökte hitta den lilla skuggan som gick;



Så i fredags var vi iväg och badade på Fyrishov, Frida, Pernilla, Hampus och jag. Det var faktiskt helt okej där trots att det känns fel att bada i simhall mitt i sommaren. Men vi började i utepoolen och satt där ett tag, sen en liten glasspaus och så åkte vi vattenrutschbana och lekte med flytdjur så länge vi orkade inne i äventyrsbassängen. Kul!

Och igårkväll hade vi grillkväll, samma gäng plus Nicklas, och framåt kvällen var det alldeles lagom varmt att sitta ute. Men nu märks det att det börjar gå mot mörkare tider igen även om det inte var förrän framåt halv elva som vi fick gå in. Stackars Hampus skulle upp och jobba idag så han fick inte många timmars sömn sen han.

Idag vet jag då inte vad vi ska göra, nåt kul borde vi kunna hitta på. Om älsklingen orkar kanske vi kan ta en tur ner till Boländerna och kolla i färgaffären. Vi funderar nämligen på att fixa till köket litegrann, det ser så tråkigt ut med kaklet, smutsiga fogar och en fulbrun bräda som list. Men men, vi får se. Jag lovar att visa före-efterbilder sen.., om det blir nåt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0