Hade det varit för 15 år sen så hade jag bara väntat

Fick inte tag på Hampus idag när jag försökte ringa. Flera gånger försökte jag, men inget svar. Började ju så smått bli lite orolig men tänkte att hans mobil brukar ju vara sådär dum ibland och inte funka som den ska.

Men ändå.. När han inte svarat på flera timmar känns det inte helt jättebra. Tänk om det hänt något? Borde jag inte egentligen springa hem, sätta på datorn och se så att det inte har hänt nån trafikolycka i Stockholm, speciellt inte någon med en lastbil inblandad..

Jag tror ju inte att det är så egentligen, inte att något verkligen har hänt. Men just att han inte svarar. Det är inte upptaget, det kopplar inte vidare.., han svarar bara inte..

Hade detta hänt för kanske 15 år sen eller ännu tidigare så hade jag knappast märkt det ens. Varken han eller jag skulle haft någon mobil att ringa och fråga hur det var, var han var. Inte heller hade jag kunnat kolla på internet om nåt hänt.., lyssna på radio kanske. Men det hade jag inte behövt heller. Hade ju egentligen bara behövt vänta tills han kom hem.

Men nu ringde han faktiskt. Innan jag hann bli riktigt orolig. Och nu är han på väg hem, sitter på tåget snart gissar jag. Känns bra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0