Tappar bitar av mitt gamla liv

Mamma ringde i helgen. De skulle hämta min uniform från Överums Musikkår, så hon ville veta vad det var som tillhörde den. Jag kunde väl reda ut det hyfsat, så nu är den antagligen återlämnad och någon annan glad musikant kan få glädje av den.

Känns lite konstigt sådär. Var ju med och spelade i den musikkåren länge, kommer inte ens riktigt ihåg när jag började.. nian eller ettan på gymnasiet tror jag. Det var då jag började fundera på om jag kanske skulle söka till musiksoldat iallafall, så jag skulle egentligen bara vara med ett tag för att se om jag gillade att spela i en sån musikkår.

Men jag trivdes och jag stannade, på heltid ända tills jag ryckte in. Då och då sedan efteråt. Men nu sedan jag flyttade till Uppsala har det blivit allt glesare mellan gångerna. Vet inte ens när det var sist.. julen 06 kanske? Eller ännu tidigare?

Så jag förstår att de vill ha uniformen tillbaka. Den gjorde inte så stor nytta i min garderob precis. Och det känns inte heller som om jag kommer flytta tillbaks till Västervik eller ens så nära så jag kan börja spela där igen. Lite sorgligt.

Men det hindrar ju inte att jag kommer och lyssnar på dem nån gång då jag är hemma. Det får jag absolut göra, om jag lyckas tajma in det någon gång. Här är en bild på dem iallafall, tagen med min gamla kameramobil, så kvalitén är väl sådär. Men ni ser väl spelglädjen?  =)

ÖMK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0