Världens sämsta kondition

Usch.

Äntligen gav jag mej ut på den där löprundan som jag tänkt jag skulle göra hur länge som helst. Nu när Friskis har stängt går det ju inte att gå dit istället...

Kollade upp en kort runda på iforms hemsida, det finns jättebra där som man kan rita och mäta själv på en karta, prova det =) Nästan 3 km fick jag ihop, tänkte det kanske skulle vara lagom.

Hmm..., jag orkade hälften. Sen kom en bro och jag tänkte "äsch, här kan jag gå", och då anföll den dåliga konditionen så bröstet blev alldeles tungt och svårt att andas. Så jag har joggat 1,5 km och gått lika mycket, men ja, det är iallafall nåt. Bättre än att inte ha gjort det. Men det känns rätt dåligt att inte klara mer...

Så nu minsann är jag ännu mer övertygad än förut att jag måste träna upp konditionen i sommar! Ge mej ut och springa minst två helst tre gånger i veckan. Lite mer varje gång, jag har kollat upp en 7 km-runda jag gärna skulle vilja klara =) Och skulle jag dessutom gå ner ett par kilon blir jag bara extra glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0