Äntligen...

Så, nu har jag äntligen läst ut önh-boken. Snabbläsning, lite stressigt såhär ikväll. Jag och Ellinor delar ju boken så hon ska få den imorn, jag ska ju ändå iväg i helgen så då tänkte jag ändå inte plugga.

Men noggrant har jag inte läst. Hur kan man det när meningarna ser ut så här?

..."Upptill finns epitympanum, som via aditus antrum står i förbindelse med cellsystemet i processus mastoideus. Mesotympanum begränsas lateralt av promontorium, som bildas av kokleas basala vindling."...

Det handlar om mellanörat om det ger nån klarhet...

Iallafall, nu har jag nån koll på vad det står i boken. Har hört begrepp som de kan ta upp resten av veckan, så de är åtminstone vagt bekanta. Det har hjälpt hittills, hoppas bara det blir tillräckligt. Tenta fredag nästa vecka :P

Men nu är det finlandskryssning i helgen att se fram emot istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0