Kom ut ur garderoben

För det finns ju en liten katt här hemma som älskar att smita in där så fort man ska lägga in eller ta ut något... (Men stänger man bara till kommer hon strax ut av sig själv)

Annars har det varit en rätt bra dag idag. Har insett att anatomi är riktigt kul. Ett av mina favoritämnen. Nästan så man funderar på att konvertera till läkare bara därför. Men nej, det menar jag inte på riktigt. Tänk vad mycket annat roligt man skulle missa då.

Lite axplock ur vad jag lärt mej nu då:

- Utstående öron räknas som missbildning
- Min anatomibok har en beskrivande bild hur man tar bort ärtor ur näsan
- Förkylning heter på läkarspråk "akut rinit"  (bättre att skylla på när man inte vill till skolan eller jobbet?)
- Man andas omväxlande mest genom antingen den ena eller andra näsborren, det går i cykler om 2-4 timmar

Spännande, eller hur  =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0