Pampigt värre

Idag har jag gjort något jag inte gjort på länge, och som är smått otroligt när det gäller mej just nu.

Jag har nämligen suttit och spelat trumpet. Hemma. Själv. Ja, förutom en nyfiken katt förstås.

Och vadan detta? Jo, jag ska ju hem och spela på en hembygdsdag i Gladhammar, den snälla kantorn Ylva där bad mej vara med. Eftersom jag tyckte det verkade kul så tackade jag ja, men det var i augusti det. Nu är det oktober och mindre än två veckor kvar. Och jag har fortfarande inte bestämt mej för vad jag ska spela...

Något pampigt sa Ylva skulle passa. Hmmm. Ja, jag har ju min trumpetbok jag lånat från biblioteket, så jag spelar ur den. Trumpet Voluntary? Nocturne? Anthem ur Chess? Gammal Fäbodpsalm? Over The Rainbow? Amazing Grace? Introt till Karneval i Venedig? Hjälp!! Jag skulle nog behöva lite råd här. Vad tror ni? Snälla ge mej ett tips...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Pampigt: då ska du nog välja Trumpet Volontary eller något i den stilen.

Over the Rainbow skulle nog också passa. Den är så vacker men ändå pampig på något sätt.

What a wonderful world kanske. Något av Björn och Benny går nog också. Du, det var allt lite svårt det här.

2008-10-01 @ 21:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0