Marsvinspsalm

Klickade in på en av de bloggar jag följer lite smått idag. Brukar alltid bli lite glad av den, den är så mysig - men idag började bara tårarna rulla. Hennes marsvin hade gått bort, och snyft, alla minnen av när våra små Milou och Tintin gjorde det bara vällde över mej.

En sak minns jag väldigt väl. I en tidning som kom precis då Milou (som var min, och kvar sist) fanns Marsvinspsalm nr 1. Och den passade så väl! Jag klippte ut den och sparade den länge.


Milou (svartbrun) och Tintin (ljusbrun)



Det finns någon som tar dig i sin hand,
som bär dig stilla till mandelträdens land,
som ger dig mat på maskrosäng,
som bäddar ner dig i sin svala säng.
Det är sant och det är visst,
du ska bäddas ner till sist.

Att få somna i frid, det passar
ett litet marsvin med trötta tassar.
Du få möta de små, lilla vän,
alla kommer till slut hem igen.
Det är sant och det är visst,
alla kommer hem till sist.

ur Adjö herr Muffin av Ulf Nilsson

Kommentarer
Postat av: Agnes

Menar du att Milou var kvar sist? För det stämmer inte. Tintin var ensam och fick cancer i baken...



Var det inte så?

2009-04-11 @ 19:00:10
Postat av: Ylva

Jo, så var det ju.. Du har så rätt så. Tintin var kvar sist, trots att han var äldst. Det var nog där jag rörde ihop det.



Men marsvinspsalmen kom när Milou gick bort iaf...

2009-04-12 @ 11:46:50
URL: http://fnurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0