Ett lyckligt slut?

(Varning för känsliga läsare och djurvänner förresten, försök inte föreställa er texten nedan alltför livligt)

Hon fångade en fågel idag, Lilla Bus. Kom inspringande med den till matskålen och var så glad. Eller uppspelt iallafall. Själv visste jag inte vad jag skulle göra, men gjorde vad jag kunde för att släpa ut dem igen.

Ut - och Bus sprang in igen, fågeln fortfarande i munnen. Nej, hon släppte den - den flög in i fönstret. Bus efter och tog den igen. (Ja, man måste säga henne det åtminstone, hon är bra på att fånga).

Ut igen, och den här gången kom fågeln loss. Flög iväg några meter, satte sig och pustade.

Skulle den inte ha gjort. Lilla Bus kom efter och fångade glatt fågeln igen, sprang in, igen, och den här gången in under sängen.

Jag gav upp. "Ha ihjäl den stackarn nu, så den slipper lida" sa jag till Bus (lät grymt, jag vet), och gick därifrån. Suck.

Ett par minuter senare.., fladder duns inne i sovrummet! "Lever den fortfarande?" hann jag tänka och skyndade mej dit. Och jo, där satt den, alldeles yr och virrig i fönstret. Dock inte skadad vad jag kunde se. Inget blod, inget sånt.

Bus smög. Snabbt snabbt öppnade jag fönstret och petade på den lille stackaren. Och riktad i rätt riktning satte han av i vild flykt. Ut.

Snabbt snabbt stängde jag fönstret igen. Lilla Bus satt längtansfullt och tittade ut där, ett bra tag.

Men nu fick det vara nog för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jamen precis! Jag känner ingen större sorg över att den här blev körd.



Hoppas fåglisen klarade sig bra :$

2009-08-14 @ 14:03:42
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0