Grattis på namnsdagen!

I fredags kom jag på att mamma hade namnsdag. Skickade ett sms och insåg att eftersom hon hade namnsdag så hade också Hampus mamma det... Så det blev grattis-sms där med. Och båda blev glada för det var bara jag som kommit ihåg. Men det är svårt att missa när man går förbi en almanacka där dagens namn står säkert hundra gånger på en arbetsdag, så jag får tacka den =)

På tal om namnsdagar, så är det Tage idag. (Jo, jag jobbade och passerade almanackan hundra gånger idag med...) Tage, Tage tänkte jag, och försökte komma på nån jag kände som hette så. Men nej då.. Jo, en av mormors systrars män hette så, men han är ju borta sen länge.

Men till slut! Tage - det kallade ju min syster alla gråsparvar när vi var mindre! Och Fru Tage, det var ju honorna då förstås. Så grattis alla Tagar på namnsdagen - och ni som håller till häromkring.., se upp för Lilla Bus!


Ser ni Tage?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hih, då ska jag säga grattis om jag ser någon gråsparv. Och kryssning - det tycker jag absolut att vi ska åka på nån gång :)

2009-08-03 @ 18:48:00
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0