"Konsten att slippa träna" - eller - "Hur man inser att man faktiskt vill"

Sitter och vilar trötta fötter framför datorn. Väntar på lite eventuell energi så man kan ta tag i det där med mat ikväll också. Men vi ska grilla så det blir nog inte svårt, och kvällen är ännu bara barnet.

Läser lite på DN också, hittar bland annat essän "Konsten att slippa träna" Hehe, fångar precis den där känslan av "bara inte just idag". Som citerat i en av kommentarerna:

Mors lilla lathund sa:
Du må tro, jag jobbar bra
fastän vet du vad
inte just idag,
jag gör det helst en annan dag


Men jag måste faktiskt få säga - i tisdags när vi tränade (ja, det hjälper massor att vara två, då kan man ju inte backa ur så lätt - tips där), då kände jag äntligen den där riktigt bra träningslängtan innan!

Vilket innebär att jag har gått från "Ja, jag borde ju..." över "Jo, jag ska..." och "Det kommer i alla fall kännas skönt efteråt" till "Vad härligt att få träna!". Då har jag väl ett par nivåer kvar då, kan jag hoppas - "Äntligen träning igen!" och "Jag kan inte vänta till nästa gång!!!". Vi får väl se om jag kommer dit till slut =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0