Skoproblem

Nej, det är inte alls ett lika stort problem idag som igår det här. Igår var det ishalt överallt ute och jag kände att det jag allra mest behövde var mina skridskor...

Jag har nu ett par nya vita stövlar, som jag köpte för att mina gamla kängor i stort sett ramlade i bitar, och dessutom var det hål i mina bruna stövlar... De var de enda som verkade vara ett mellanting mellan kängor och stövlar, mina inlägg gick i dem och de kändes hyfsat okej i affären. Och dessutom såg helt okej ut, det får man inte glömma.



I tisdags gick jag med dem till skolan, det var den dagen kylan slog till och det frös på på vägen hem. Så man tyckte jag borde varit glad att jag hade dem. Och det var jag, värmemässigt alltså. Inte skoskavsmässigt - aj vad det gjorde ont sista biten hem!

Så igår och i förrgår var det därför jympaskorna med sockor i som gällde, inte särskilt bekvämt eller snyggt, men vad gör man inte... Idag utmanade jag ödet igen och tog stövlarna. Massa tejpning och plåster på hälarna - och det gick faktiskt att gå! Det trodde jag inte. Det kommer säkert ta ett tag innan de är helt ingådda (man skulle ha en Sally här...) men det kommer nog funka till slut!

Men bara för att trösta mig själv beställde jag ändå ett par svarta stövlar från La Redoute. Med 70% rabatt kände jag att det kunde vara värt det. För även om de vita blir bekväma så kommer de ändå inte vara särskilt eleganta, och ett par höga svarta stövlar ville jag gärna ha... Ibland får man unna sig något =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0