Vårbalslängtan

Ikväll är det vårbal i Uppsala.

På alla nationer är det fullt av vackra par som ska ha roligt tills solen går upp, om inte längre.

Jag vill också.

Jag har gått på två baler i mitt liv. Båda på LDK, och den första var vår avslutningsbal. Två av mina lumparkompisar frågade mej om jag ville gå med dem, och snäll (och olyckligt kär) som jag var kunde jag inte säga nej till någon av dem. Utan sa nej till båda, och gick med en kille från året innan. Han var bra på att dansa och det gjorde kvällen väldigt mycket bättre än vad jag skulle tyckt annars.


Jag och Eklund

Den andra balen var avslutningsbalen för LDK två år efteråt. Ett par av mina lumparkompisar var furirer då (anställda musiker alltså) och en av dem frågade om jag ville gå med honom. Klart jag ville! Men då hade jag bara varit ihop med Hampus ett halvår, så jag kände att jag var tvungen att fråga honom om lov. Och han tyckte det var helt okej, så då gick jag på min andra bal. Och den var mycket bättre. Förutom musiken då de bara spelade funk, men man kan inte få allt...

Jag och Millegård. Märks det att jag är lyckligare här?

Men så vill jag gå på bal här i Uppsala också. Med Hampus. Eller vill och vill. Jag ska.

Nästa år hoppas jag. Så tills dess får jag fundera på vilken klänning jag ska ha, och hur sjutton jag ska få Hampus att köpa en frack. Eller hitta någon som kan låna ut en... Hmm... Men det ska gå.



(Jo, jo, jag har ju spelat på en del baler på GH.., men det är ju faktiskt inte faktiskt samma sak som att faktiskt gå på bal. Även om Kenneth faktiskt dansade valsen med mej någon av de sista gångerna... =)  )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0