Dagens citat

Although reading disabilities are clearly familial, this does not mean that they are necessarily heritable. Bad table manners and cake recipes are among the common examples of things that run in families, but are not genetically transmitted.
Catts & Kamhi, 2005

Så då vet ni det nästa gång någon frågar om likheten mellan dyslexi och kakrecept!

Nu ska jag försöka läsa ett kapitel till. Utan att somna två timmar mitt i...



(Översättning för den som önskar:

Även om lässvårigheter finns i familjen, betyder inte det att det nödvändigtvis är ärftligt. Dåligt bordsskick och kakrecept är också vanliga exempel på sådant som går i släkten, men inte ligger i generna.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha, jag läste just det där jag med. mkt bra att veta.

2009-11-08 @ 22:12:13
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0