Grattis pappa!

Idag är det pappas födelsedag! Jag har firat genom att sitta med musikkårens bokföring hela dagen, hurra!

Nej, jag har faktiskt firat genom att ha ringt och pratat och sagt grattis. Efter det att bokföringspärsen var avklarad...

Vi har också hängt upp adventsstjärnor idag, Hampus och jag. Det är speciellt, hemma hängdes de alltid upp till pappas födelsedag. Ja, det görs de fortfarande skulle jag tro. Även om första advent för det mesta infaller lite senare än idag så är det liksom en tradition.

Och jag kommer ihåg hur vi firade pappa där när vi var små - kom in yrvakna, sjöng lite, gav små paket, satt och mös i sängen, i ljuset från den oranga adventsstjärnan i fönstret. Vi barn hade adventsljusstakar inne hos oss, men hos mamma och pappa hängde det en sån här stjärna - det var ändå lite speciellt.

Bild lånad härifrån...

 

Så kan man sitta och drömma sig tillbaka en söndagskväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0