Opiggare

Tro inte jag är piggare än sist jag skrev! Men antagligen gladare =)

Hela dagen idag har vi haft inspelning av vår kommande cd - musikkåren alltså. Det har varit hemskt roligt, men vad slut i huvudet man blir. Tre låtar hann vi med och på sista låten vet jag inte hur många gånger vi tog slutet för att det inte skulle komma med nåt minsta knyst efter sluttonen.

Lotta och jag spelade dessutom solo i en låt! Riktigt kul, lite nervöst och en av takterna satt typ inte en enda gång. Jo i en repris i en tagning, så vi hoppas de kan klippa och klistra lite där... Men annars tyckte vi det gick riktigt bra, och alla andra snälla medmusiker peppade oss massor.

Så jag tror det kommer bli en riktigt bra skiva - alla spelar bra, vi har en bra dirigent, ljudteknikern kändes proffsig och bra - hur ska det kunna bli dåligt det här?

Ja, det skulle väl vara om man inte gillar blåsmusik förstås. Men det kan man ju inte hjälpa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0