Mitt i ett borde

Sitter på skolan nu, lånar Lindas lilla minidator. Borde egentligen plugga, för det gör alla andra såhär på vår två timmar långa lunch. Plocka fram anteckningar och försöka få in något i huvudet. Men det är svårt.

Idag har vi pratat om hur man lär sig läsa, eller hur man lärt ut läsning. Vi skulle minnas hur vi gjorde i skolan.., men inte minns jag det. Jag lärde mig ju långt innan jag började skolan, så inte var jag med på så värst mycket läslektioner. Väl? Det känns som det var så längesen att jag knappt har några minnen av det alls.

Men har någon av er det förresten? Minnen av hur ni lärde er läsa alltså. Berätta gärna i en kommentar! Eller mejl, eller på telefon. Gärna nu på en gång! Jag är nyfiken =)

Kommentarer
Postat av: Jana

Oj, det kommer jag inte ihåg. Men ja ska försöka gräva lite djupare o se om ja minns något =) Kram

2009-10-02 @ 14:28:43
URL: http://jamisen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men jag kommer ihåg! Vi läste väldigt mycket för dig. Du fick plastbokstäver av mormor när du var två år. Du sprang fram och tillbaka med bokstäver till oss i oändlighet och frågade "Va e de för en bokstav?" och vi svarade förstås. Du skrev ditt namn vid två års ålder visserligen upp och ner och spegelvänt, men ändå. Du hittade ylva i ordet "kylvara" på mjölkpaketet. Du la ord med dina plastbokstäver. När vi skulle köpa ny bilbarnsstol till dig la du ordet med bokstäverna - 2 år och 9 månader gammal. Inte konstigt att du inte kommer ihåg hur du lärde dig läsa!! Du lärde dig läsa med både helords- och ljudningsmodellen. Kram! Mamma

2009-10-03 @ 15:38:49
Postat av: mamma

Inte bilbarnstol. Ordet "bilstol" la du med bokstäverna, det har vi ett fotografi på. Kram igen! Mamma

2009-10-03 @ 15:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0