Jag och mina blommor

Igår gick jag på Vaksala torg och köpte en bukett rosor. De var fina och inte särskilt dyra, så det måste jag göra fler gånger. Det är ju ingen annan här hemma som köper blommor till mej... och ingen annan för den delen som skulle uppskatta att få en bukett bara sådär. Hmm...

Men de står och ser fina ut på köksbordet nu iallafall.


Och ute blommar det i landet. Lövkojan kom igång i slutet av förra veckan, bättre sent än aldrig. Nån vecka hinner den med innan frosten ska komma - jo, det sägs på vädret att det ska bli nollgradigt på natten nu om bara några dagar. Får hoppas jag hinner plocka in en bukett innan det är för sent...

Till sällskap där ute har den fin lobelia som har stått sig hela sommaren, och så förstås några härliga solrosor. Jag blir lika glad varje morgon när jag tittar ut och de står och lyser där ute!

Och de är ännu finare när solen ligger på...


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jättefina blommor! =) Tack för grattiset! Känns väldigt bra att veta vad jag ska hela nästa år. Kul att få lite mer koll på dig/ert liv genom din blogg nu =) Kram

2009-09-29 @ 17:13:14
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0