Att göra något litet är ju bättre än att göra ingenting

Idag har jag varit ledig. Handlat, tvättat en paniktvätt (slut på kalsonger, hjälp!) och bakat paj. Massa paj.

Anledningen till 48 minipajer (med ädelost eller fetaost) var dels att vi skulle få nån mat idag, men mest för att ge bort. Jo faktiskt. Det är nämligen så att en vän är sjuk i depression. Det har hon varit ett tag, blivit lite bättre men inte helt, och det är så hemskt svårt att veta vad man ska göra. Man vill ju hjälpa, man vill ju se till att det blir bra, men det tar tid och det behövs mycket mer än bara vänner som vill en väl. Men så igår på lunchen pratade vi om mat och hon sa att hon hade jättesvårt numera för att laga mat så det blev mest bara mackor. Vilket ju går bra att klara sig på ibland men inte jämt. Så en liten idé slog rot hos mej, att jag kanske skulle fixa nåt åt henne, lite mat att bara värma när det behövdes.

Jag vet att det är långt ifrån bara det som behövs, men som kompis kan man ju inte göra allt, ingen kan ju göra allt. Men förhoppningsvis hjälper det här lite grann åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilken godhjärtad människa du är! Jag tror att detta kommer hjälpa din vän mer än du tror. =)

2010-01-16 @ 21:55:41
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, vad fint av dig! Du är en så himla omtänksam människa, fina Yvula!

2010-01-16 @ 22:33:13
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0