Inte vår trädgård som tur är

Idag har Hampus och jag, eftersom man inte kan slösa bort en ledig dag på att vara ledig (eller?), varit hemma hos ett äldre par som hans familj känner och hjälpt till i trädgården. Eller hjälpt till och hjälpt till, det var bara vi som jobbade... I vilket fall som, det var gräs som en sommaräng och ogräs som jag vet inte vad. Vi hann i stort sett klippa gräsmattan, rensa utanför staketet och klippa en häck på hela dagen. Och som tur var hade de en pålitlig gräsklippare som troget gick igång igen varje gång den stannat av för högt gräs som fastnat under. Eller hundkäx eller vallört eller andra blommor som inte skulle vara kvar.

Blommor och gräsklippare var dock inte det enda de hade. Det fanns saker överallt. Bra saker och kanske inte fullt så bra saker om vartannat. Ett talande citat av Hampus: "Nej, jag hittar inga hörselkåpor..., jo där! De hänger bakom påskriset!"

Förutom det så har jag både fått dagens träning och årets första riktiga solbränna. Fint det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0