Mer musik, nu som lista

Härmar vännen Lisa (som ni förresten gärna får kika in till och skicka en välbehövlig kram) idag och gör en ituneslista. Eller mp3-lista blir det för mej, för jag är inte flashig och har varken itunes eller ipod. Men mp3-spelaren blandar låtar hyfsat bra den med. Så here goes:

Regler:

1.Ställ musikspelaren på shuffle
2.Tryck till nästa låt efter varje fråga
3.Låttiteln blir svaret på frågan

1. Hur mår jag idag?
Star Wars - The Empire Strike (oj, nej, riktigt så hemskt tycker jag inte att det är)

2. Hur kommer dagen idag att vara?
Abba - Slipping Through My Fingers (ja, stämmer rätt bra så trött som jag varit)

3. Vad var det första jag tänkte idag?
Ennio Morricone - My Name Is Nobody (..och speciellt finns inte mina fötter! dumma katter!)

4. Vad är det sista jag kommer tänka på innan jag somnar ikväll?
Abba - Kisses of Fire (...Hampus...? :P)

5. Vad händer imorgon?
Melody Club - Let's Kill The Clockwork (mycket troligt, trots att jag får sovmorgon)

6. Hur blir den kommande veckan?
Robert Broberg - Vatten (ja! regn och smältsnö! hurra! så länge det inte syftar på vattenläckan så..)

7. Vad skulle mina vänner ge mig för namn om dom fick välja åt mig?
Shrek Soundtrack - The Perfect King (haha, säger den det så...)

8. Vad tycker folk i allmänhet om mig?
Lasse Berghagen - Stockholm I Mitt Hjärta (hur ska man tolka det då?)

9. Vilken låt beskriver mitt utseende bäst?
David Bowie - Heroes (åh, jag ser ut som en äkta hjälte eller hur :P)

10. Vilken låt beskriver min personlighet bäst?

Spandau Ballet - Gold (mp3:n är på smickrarhumör idag)

11. Mår min kropp bra?

Abba - Eagle (bra som en örn. mår de bra?)

12. Har någon fantasier om mig?
Abba - The Day Before You Came (innan Hampus dök upp?)

13. Vilken låttitel beskriver den jag håller kär?
Gyllene Tider - När Alla Vännerna Gått Hem (...så finns han kvar)

14. Vad gör jag fel i livet?
REM - What's The Frequency Kenneth (lyssnar på fel radiokanal?)

15. Vad gör jag rätt i livet?

Queen - Good Old Fashioned Lover Boy (har min Hampus, måste vara det)

16. Vad önskar jag mig mest?
Shrek Soundtrack - Donkey Meets Shrek (att hitta en riktigt bra vän? ja, stämmer bra)

17. Har jag en djup och mörk hemlighet?
Nicole Kidman, Ewan McGregor - Come What May (hm?)

18. Kommer jag att få barn?
Coldplay - Cemeteries Of London (...låter olycksbådande)

19. Kommer jag att gifta mig?
Agnetha Fältskog - When You Walk In The Room (jag tar det som ett ja)

20. Hur kommer jag att dö?
Simon & Garfunkel - I Am A Rock (låter inte så kul)

21. Vilken låt ska spelas på min begravning?

Boston - More Than A Feeling (tja, man vet aldrig)

22. Vad är meningen med livet?
Happatai - YATTA! (ett glädjerop! ja visst måste det vara så!)

Kommentarer
Postat av: Lisa

All hail guldhjältekungen Yvula! Som kommer bli förstenad :(

Tack för kramarna fina fina du!

2010-03-30 @ 20:06:23
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0