Håll tummarna är ni snälla

Här sitter jag och är ensam och tråkig. Funderar på om jag kan pigga upp tillvaron genom att diska lite. Eller fixa med bokföring kanske. Tvätta har jag redan gjort... Katterna sover och Hampus jobbar. Tråk tråk.

Men en sak som är bra är i alla fall att Hampus nu i veckan äntligen lyckades få iväg mejl till olika elföretag. Och ett ganska bra mejl också, skulle jag säga. Så nu hoppas vi massor på att något av dessa företag har en lärlingsplats som bara väntar på just Hampus, så han nån gång kan få bli elektriker som han alltid velat.

Och just idag hoppas jag extra mycket, för en sak som är väldigt bra med elektriker är att det är ett sju-till-fyra-jobb - helgerna är alltså lediga! Så slipper jag sitta här själv och tråka. ..jo jag vet, jag skulle ju kunna ställa upp och jobba jag också, men man ska ju orka det också. Varannan helg inklusive fredagskvällar som Hampus jobbar nu blir lite mycket när man dessutom pluggar på heltid.

Men men, vare sig han får något eller inte (jo, men det tror jag, av nån anledning har han brukat haft tur med jobb..) så kommer han ju inte tidigare hem ikväll. Så det blir väl lite disk då. Och pepp-filmmusik på spotify =)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Håller alla tummar jag har!!

2010-09-11 @ 23:51:54
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: O.

Googlade runt och hittade din blogg. Vet att Sallén tar in lärlingar, då och då. Det verkar dessutom vara ett schysst företag.

2010-09-25 @ 14:33:10
URL: http://ud-din.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0