En fin dag till slut

Igår sade min telefon att jag hade en sån här dag att se fram emot idag:


Inget kul att göra och trist väder på det alltså. Man kan ju fundera på vem som gjort den översättningen, men ibland är det ju precis så det är när det är grått och mulet..

Och imorse var det just så. Dessutom var dagens seminarium det enda att se fram emot, eller åtminstone det enda jag planerat in att göra på hela dagen. Iofs med ett intressant ämne, men jag är den första att erkänna att jag inte är bara lite skoltrött just nu. Tyvärr.

Men så lyste plötsligt solen på vägen hem. Och det var nästan varmt ute. En perfekt dag för.. ja, för att ta tag i vår stackars uteplats! Så nu har jag ägnat eftermiddagen åt detta:

 

..och resultatet blev såhär:

 


Själv är jag trött, har ont lite här och där, men är förskräckligt nöjd ändå. Det kanske var lite tidigt att ta bort alla löv, frostrisken är ju inte över.., men jag tänkte som så att jag får passa på en dag då både vädret, höfterna och möjligheten att böja mej ner är på min sida. Idag alltså, även om det där med att böja sig är lite på gränsen nu och inte helt bekvämt.

Nu ska det bara sås lite frön, och det tänkte jag också passa på att göra snart. I tid för en gångs skull, så inte bara groendet tar halva sommaren.. Eller kanske främst för att jag vill nå ner till landet när jag sår, det tror jag kan vara en rejäl fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0