Vårtecken

Idag har varit en sån härlig dag igen! Plus att vi faktiskt hunnit med att göra massa saker, Hampus och jag. Sånt är alltid bra. Så vi har alltså:
- Varit och handlat, kanske inte så vårigt men välbehövligt.
- Köpt allergimedicin, ja, Hampus gjorde.
- Beskurit vinbärsbusken, det var mest Hampus igen, men jag hjälpte till och tyckte iallafall.
- Plockat en bukett egna påskliljor.
- Rensat vid våra små häckplantor mot grannen.
- Låtit katterna springa ute i vårvädret.
- Tagit en promenad ner till stan i solen (när katterna kommit in igen)
- ÄTIT GLASS VID ÅN!! Mangosorbet är min nya jättefavorit, bara så ni vet.
.. och sen en sak jag nästan skäms lite för:
- Köpt nya skor till mej att ha på uteplatsen. Åh, jag trodde aldrig att jag skulle köpa såna här. Men är det de enda skor utan bakkappa som finns, är okej att ha på sig och hyfsat billiga, och dessutom blommiga.. ja, då får det faktiskt bli såna ändå. Men jag lovar att jag bara ska ha dem på uteplatsen..

 

Och som ett sista vårtecken har solen satt sina spår. Ett par timmar i solen igår, plus promenaden till och från stan idag har gett mej en inte alls särskilt smickrande rödrosa färg i ansiktet och lite på ena armen. Solbränd ja, snygg nej. Foto på det - haha, nej.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Söta skor på en söt flicka!

2011-04-17 @ 19:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0