Man cyklar för lite

Igår cyklade jag för andra gången i år. Det kändes i cykelmusklerna. Första gången var i slutet av april, då snön äntligen försvunnit och busskortet gått ut. En härlig känsla då, att vara ute i friska luften och röra på sig utan att foglossningen började protestera efter bara ett par minuter.

Men innan jag hann cykla nåt mer kom lilla Saga, och det kändes som jag aldrig nånsin skulle kunna cykla överhuvudtaget igen ett bra tag. Och när det väl gått över var jag så glad över att kunna gå överallt så det blev bara promenad med barnvagn som gällde. Tills igår. Jag gissar att det kommer bli mycket cyklande när terminen drar igång igen i september, för buss kommer jag nog dra mej för innan jag åker igen. Det blev lite mycket i vintras..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0