Nya tag

Under hela tiden jag har pluggat har jag inte behövt skriva en enda omtenta. Därför tyckte jag att det var dags nu. Eller nej, riktigt så tänkte jag inte. Men i torsdags var jag jättetrött, fortfarande förkyld och kände mig allmänt risig, och insåg att hemtentan i pedagogikkursen var så långt ifrån klar att precis hela helgen skulle gå åt om jag skulle försöka få den färdig. Och då hade den antagligen inte ens blivit bra. Omtentan på den kursen är precis samma uppgift, fast inlämning i slutet av april istället. En snabb eftertanke gav att jag nog skulle ha mer tid i april än vad jag haft nu i mars, och sen var valet inte så svårt.

Jag har alltså haft en ledig långhelg, och åh vad skönt det har varit. Fix med det ena och det andra, mysig soffest med några kompisar, allmänbildande speleftermiddag med gamla gymnasiekompisar, och i stort sett inget plugg alls. Bara soft. Nu känner jag mej äntligen lite utvilad igen. Redo att sätta igång med veckans jobb, som är pm-skrivning. Kul, även om dagens grej - att läsa elva artiklar - känns lite mastigt såhär precis innan det är dags att börja med det. Men ändå, kul! Nu kör vi =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0