Drömscenariot

Det är ju inte så lång tid kvar tills vi tar examen. Ett magisterarbete ungefär. Och då är det ju inte så konstigt att man börjar tänka på framtiden. Och på jobb.

Allra allra helst skulle jag önska att den här framtiden skulle komma med ett telefonsamtal, en arbetsgivare på något trevligt ställe ringer och säger "hej! du tar ju examen snart, vill du komma och jobba här hos oss?" Tänk vad trevligt det skulle vara. Inte för att det skulle hända.. det hände nyexade logopeder för bara några år sedan, men sen fanns det hel plötsligt tillräckligt många logopeder för att alla jobb faktiskt ändå skulle tillsättas. Men det hade varit väldigt roligt om.

Scenariot jag drömmer mest om är att jag söker och får jobb direkt efter examen. Gärna på Gotland, för jag skulle tycka så mycket om att bo där. (Och jag har mejlat lite med chefen där, som av en händelse är chef för både habiliteringen och logopedin) Jag drömmer vidare att de så gärna vill ha mej att de anställer mej direkt, men att jag inte behöver börja jobba direkt utan att de låter mej få vara föräldraledig till sommaren ungefär. (För det skulle vara lugnt, jag tror nog ganska säkert att jag kan hitta någon klasskompis som kan vicka för mej). Och sen börjar jag mitt jobb och det är så bra och roligt att jag vill stanna där länge!

Ja, det drömmer jag om. Vi får väl se om det slår in..

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag gillar ditt drömscenario! Håller en tumme att det blir så. Nu är det en ny chef för logopedmottagningen. Min chef (som jag gissar att du mailat till) är bara chef för hab nu. Kan ge dig uppgifter till den nya chefen på log.mott om du vill. Kram

2011-09-20 @ 18:27:45
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0