Svisch bara

Ja men då så. Idag har vi opponerat på två klasskamraters uppsats, och med det avklarat är alltså hela magisterarbetet godkänt och klart. Bara lite småpet på småsaker innan det vi skickar in det för publicering. Själva redovisade vi vårat tre dagar innan julafton, och blev godkända på både redovisningen och uppsatsen då.

Inte för att jag har fattat det än. Det är bara en liten pluttkurs kvar nästa vecka, sen är det inget mer. Förutom examensceremonin. Och det är ju bara en ceremoni. Och en fest förstås, det är ju inte så bara. Men att det i stort sett är klart. Hela logopedprogrammet. Helt otroligt.

Uppepå allt det här har jag på något vis hunnit med att söka jobb. Var på intervju förra veckan, och nu idag innan opponeringen. Båda jobb jag gärna skulle vilja ha, så jag håller tummarna.

Nej, jag försöker fortfarande föreställa mig att det mesta av allt jag skulle göra den här terminen ligger bakom mig nu. Det är fortfarande helt omöjligt. Det är också nästan omöjligt att tänka sig att om en månad är jag examinerad och legitimerad och kanske till och med med jobb åtminstone på g. Jag ska nog bara sätta mig en stund och fundera på det här. Vart tog tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0