Att bygga en flotte

Ja just det, jag skrev ju att vi blev klara med flotten, men aldrig när vi började bygga på den. Det var ju kanske en liten miss, men här följer då hela den spännande historien...

Första dagen, efter rännarmötet, gick vi ut och paxade ett frigolitblock. Nej, cellplast... som det heter om man ska vara korrekt...

Sen gick ett par dagar, och på torsdag eftermiddag satte vi igång. Dividerande hit och dit, vi hade först tänkt att ha ett traktordäck som läppar och flythjälp, men när det var så fullt av hål och sprickor så att det inte ens gick att pumpa så fick vi tänka på en annan plan. Att vi senare såg att det var "made in tjeckoslovakien" förklarade en hel del...

Vi hann iallafall bygga botten då, någotsånär, limma och spika. Fredag morgon spikade vi lite till, raspade alla hörn och blev intervjuade av UNT. Hur vi såg ut då finns alltså i lördagstidningen och lite på deras hemsida. Till sist så målade vi och blev hemskt nöjda med resultatet.

Målar botten

Lördagen missade jag tyvärr, var på kurs, men Ellinor och Lisa var där, drack öl och konstruerade lite läppar. Tyvärr med lite bristande fantasi och kreativitet (för mycket öl?) fick jag höra, men jag tyckte det blev bra ändå.

Så kom söndagen med lite kallare väder och tidspress och då minsann jobbade vi på. Läpparna gjordes klara, säkerhetssnören fästes i botten, skyltarna målades, handtagen filades, läpparna målades och hörnen slipades lite till på uppmaning av Säk.

Sågar

Skyltar/paddlar

Målar läppar

Och till slut, i tid och allt, blev flotten klar. Den ser ut såhär, fast med kortare hålla-fast-sig-band efter Säks inspektion. Förhoppningsvis får vi plats i också...

 
Och förhoppningsvis kan jag visa några bra bilder från när vi är i ån också, förhoppningsvis (dagens ord) så ramlar vi inte ur det första vi gör. Men jag är nervös för fallen, det är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0