Teneriffa i bilder

Nu är vi hemma igen i kalla Sverige. Tur att solen lyser iallafall, hörde att det inte var så härligt väder här medan vi var borta. Tur för oss kanske =)

Men ändå, vi saknar Teneriffa.

Kanske inte alla turister och alla inkastare, kanske inte kackerlackorna (speciellt saknar inte Alex dem), kanske inte klorlukten på hotellet.

Men annars. Titta, bilderna nedan.., sånt vi gjort och sånt vi saknar.


Utsikt

Utsikten från vårt hotellrum.


Parkarbetare

Utsikten över de inte så jättehårt arbetande parkarbetarna. Hampus nya drömjobb?


Hampus i sol

SOLEN!!! Behöver jag säga något mer?


Palmer

Palmer. Mera palmer. Och kaktusar. Och blommor. Så härligt...


Skuggor

Solen igen! Här hur högt den står - alltså hur korta våra skuggor är. Fast det här var nog inte det kortaste..


Parkbänk

Strandpromenaden =) Första dagen där, med hela familjen.


På sängen

Efter promenaden...


På väg hem.. eller ut

Efter alla San Miguel... på väg till;


Paella

Den godaste paella i stada!


Glad ute

Att kunna sitta ute i bara linne och inte frysa. Här är poolområdet på hotellet förresten.


Hampus och jag på restaurang

På restaurang. Det blev väl aldrig bra bilder vid dessa tillfällen, men maten var god. Och vinet.


Teide

Teide! Högsta punkt vi varit på, även om vi inte var vid toppen. Här köpte vi även vår enda souvenir. En klocka av lavasten...


I sol vid en sten

Det var sol, men inte varmt. Lite som här hemma nu faktiskt, fast uppe på ett berg.


Födelsedagstårta

Leifs 50-årsdag. Firades med lyxig tårta köpt på supermarket. Och helt ologiska bilder. Samt ett kort såklart. "Oj, vad många barn jag har?"


Los Christianos

Los Christianos. Staden vi bodde i. Jo, nästan alla hus ni ser är hotell...


Pilotvalar

Valar! Vi kom iväg på valutflykt Hampus och jag. Jag som trodde det skulle vara jättedyrt. Men det var det inte. Och hade vi varit bra på att pruta hade det varit ännu billigare.


Jag på båt

Jag och havet. Oslagbar kombination. Ser ni solbrännan förresten?


Månen

Månen till slut. Så här såg den ut varje kväll. Känns som en bra avslutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0