PANG!!!

Skulle pumpa cykeln förut. Har nämligen cyklat omkring med dåliga däck nu jag vet inte hur länge. Så jag drog igång den där vrålande cykelpumpen ute vid tvättstugan och började med framdäcket. Gick väl ganska okej.., även om jag bara pumpade nån sekund i taget för att det inte skulle bli för mycket. Smällrädd som jag är...

När det väl var dags för bakdäcket sen började pumpen låta konstigt, väsnas och ha sig. Livrädd slängde jag in den genom dörren och hoppades att inget skulle hända innan jag kommit iväg med cykeln. Nej, den stängde av sig efter en stund, så det var ingen fara.., egentligen.

Så jag fick låna Hampus handpump istället, tänkte att det borde ju inte vara nån fara om jag använde den. Gick ut igen, drog fram cykeln, började pumpa.. Några tag, tills pumpen hamnade snett och började pysa istället. Kände på däcket, det var inte särskilt hårt pumpat än, men bättre än förut åtminstone, så det fick vara nog för idag.

Och när jag kommit in sen.. vad hörs då? Pang! - utifrån.

Hjälp!

Vad var det?

Går ut. Tittar. Jo, det är bakdäcket som smällt.

Åh, typiskt. Jag som ska jobba imorn.. Men ändå.. jag känner en lättnad. Lite tur i oturen. Jag slapp stå bredvid när det small. Puh!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Buhu jag har också cykeldäckssmällfobi sedan en traumatisk händelse i barndomen. Inte skoj.
Fin bild förresten! Är det från gotland månntro?

2008-03-01 @ 12:22:46
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se
Postat av: Agnis

Ojoj syster :) men sånt händer.
Du lyckades byta bild också, du klarade det utan min hjälp (fin var den med), duktig du är storasyster :)

2008-03-01 @ 15:58:49
URL: http://agnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0