Just där, just då

Tänk vad mycket som händer bara på grund av att man är på rätt plats vid rätt tillfälle. Eller fel plats på fel tillfälle för den delen. För min del har det mesta visat sig vara rätt.. till slut, när alla bitar fallit på plats.

Som när jag var i Frankrike hösten 05, det var rätt plats för det mesta då, men helt fel för att söka boende i Uppsala dit jag skulle flytta till våren. Det var bara tur i att jag fick tag i en tjej som skulle hyra ut sitt rum en termin och att allt funkade så jag kunde bo där. I Flogsta, vilket ställe.. Så här såg rummet ut där iallafall.


Och det var nog minst lika mycket tur att jag aldrig fick nåt rum där på våren då det var dags att flytta, för även om det var väldigt jobbigt att inte ha någonstans att bo.., utom hemma, så fick jag ju jättehjälp av Olof (tack!) och sen fick jag ju mitt rum i korridor på femte våningen, hus 3, med jättefin utsikt över skog, åkrar och Flogsta låghus..

3-537

Och hade jag inte bott i den korridoren, hade jag inte lärt känna Cecilia, som då inte hade bjudit med mej och alla andra ner till korridoren på första våningen där hennes pojkvän bodde då de hade mat-och-godistemafest. Och hade jag inte varit på den festen, så hade jag aldrig träffat Hampus..

Och hade jag aldrig träffat Hampus vete sjutton vart jag skulle vara nu. Inte här, inte såhär, så mycket kan jag säga. Så jag är verkligen glad för alla tillfälligheter, de kunde inte lett till något bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0