Tvätt tvätt mera tvätt

Och ändå har jag bara tvättat lakan idag. Våra gamla och de som mamma, pappa och lilla syster lånade när de var här och hälsade på en sväng.

Men då var jag ju tvungen att bädda nytt förstås. Och eftersom vår garderob lämnar en del övrigt att önska när det gäller ventilation och sånt, så luktade tyvärr inte de nya lakanen särskilt nytvättade. Jo, underlakanet -  men vi har ju bara två såna lagom breda vi brukar använda...

Först hängde jag ut det jag tänkte vi skulle använda så det åtminstone skulle vädras. Sen funderade jag en stund, och så åkte hela örngottshögen i tvätten. Den behövde det verkligen. Påslakanet hänger kvar ute, det får göra det tills tvätten är klar. Då borde det också vara okej.

Suck... Men det var allt för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0