Hemma en sväng

Så har man varit hemma en sväng nu igen. Får tacka Ylva, kantor i Gladhammar för det, annars hade jag nog faktiskt inte åkt hem på hela terminen. Men det var nog tur att jag gjorde det ändå, tror min familj saknar mej mer än jag tror...

Det var iallafall väldigt trevligt att träffa dem igen, bli vältkramad av Erik, få prata med Carl och se lite av Agnes och hennes kille också faktiskt. Det kanske inte är så roligt att stämningen hemma inte alltid är på topp..., ibland längtade jag bara hem till genomsnälla Hampus..., men det kan man väl inte förvänta sig heller att den ska vara. Mamma är dock alltid snäll så det gick ju bra ändå, och pappa kan han också, när han vill =)

Åkte hem för att spela på tacksägelsegudstjänst, alltid lika kul att komma och bli uppskattad sådär, hoppas jag inte skrämde bort dem med mitt löneanspråk bara (...men det är dyrt att åka hem.. =( ...)  Fick ju träffa mormor och morfar där som sjöng i kören också, och det är ju också alltid trevligt. Man inser hur mycket man missar när man bor såhär långt bort...



Åkte också ut till Bergstugan en sväng, vår sommarstuga som är under ständig renovering känns det som. Om jag inte hade behövt jobba om somrarna hade jag väldigt gärna tagit ett par veckor och hjälpt till att rusta upp åtminstone köket, så man kan komma dit och vara lite ledig också när man vill och behöver. Men det är ju som det är, är man fattig student har man knappast råd att vara ledig mer än kanske som mest ett par veckor.

Fick iallafall komma dit och känna lite höststämning. Skulle bara behövt lite svampplockning så hade det varit perfekt.



Råkade ut för en trevlig överraskning på vägen hem också. Tog ju bussen då först till Norrköping, för det var billigast, och hamnade bredvid en trevlig och pratglad kille från Finspång. Vi lyckades faktiskt prata hela vägen upp, och för att aldrig ha träffat varandra förr så trivdes vi jättebra tillsammans och lekte tillochmed gissa kändis-lek för att få tiden att gå hela vägen upp. Tänk vad som kan hända om man är lite social istället för att bara sitta med ipluggade hörlurar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0