Jo, en grön vill jag ha

Lilla syster Agnes frågade mig om vilken färg på spikmatta jag ville ha, om jag nu skulle få någon, om det nu var någon skillnad på färgerna.

Jo, en grön vill jag ha.

Så här står det på shaktimattans (den sorts spikmatta jag vill ha) hemsida:

Den oranga färgen ger energi, tillfredställelse och värme. Det är färgen på vårat sexuella chakra, Svadistana, och stimulerar obalanser i detta chakra. Den oranga färgen används vanligtvis av yogis för dess positiva effekt på medvetandet, då det ger ett mer öppet och accepterande sinne.

Den gröna färgen ger lugn och harmoni. Det är en läkande färg. Det är också en färg full av liv som vi kan se runt om i naturen. Grönt är hjärt-chakrats färg. Det ger kroppslig och själslig balans.

Jag behöver lugn. Jag behöver kanske energi också, men mer än så behöver jag nog lugn och harmoni. Och sen passar en grön matta mycket bättre i vårt sovrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0