Vår och vita blommor

Det är vår nu! Om nån skulle, mot förmodan, missat det.

För två och en halv vecka sen, när jag kom hem från Falun, hade den kommit hit till Uppsala på riktigt. Det luktade verkligen vår! Alltså blommande träd. Så härlig doft så jag njöt hela vägen hem (trots jättetung ryggsäck).

Såklart tog jag kort på det vackraste trädet, körsbärsträdet.



Och blommorna i närbild förstås.



Och våren är kvar än. Trots att körsbärsblommorna regnat bort, trots att det blivit lite småkyligt jämfört med valborgshelgen. I tisdags gick jag i nedåtgående sols ljus och njöt av andra träds vita blommor. Är det hägg frågar jag de som vet mer än mej om blommor?



Om det blir så att jag dröjer med nästa inlägg (som det har varit nu ett tag här), så säger jag bara - gå ut och njut av våren istället!

Det är det jag försöker göra. Trots all slutet av terminen-trötthet som ligger över mej nu. Gå ut och gå. Att gå runt gruvan i Falun är till exempel väldigt fint ;)

Till sist, en lapp med hälsning från Falu lasarett:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0