Tekniskt problem

I fredags kom jag på att jag ju skulle kolla upp Zazus sång i Lejonkungen, den där han är i en bur hos Scar.

"Ingen förstår hur dåligt jag mår
ingen förstår min oro..."

..ni vet. Om den på engelska är "Nobody knows", eller inte, som vi diskuterade i stugan förra veckan...

Så jag tänkte bara kolla det lite snabbt. Sätta i dvdn i spelaren och ja.., men det gick ju inte så bra. Den där spelaren var helt död. Älsklingen tog såklart tillfället i akt och skruvade isär den (ju mer man får skruva isär desto roligare...) och ja, den luktade bränt och det klirrade om en trasig säkring. Helt kaputt.

Filmen fick jag se på hans dator istället, det var den som var på. Och ja, det stämde =) "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" också =)

"Hur ska vi göra nu då?" frågade jag. "Utan dvd..?"
"Äsch", fick jag till svar. "Jag har väntat på att den där skulle gå sönder. Du kan ju alltid använda dvdspelaren i datorn vid teven, det funkar lika bra om inte bättre."

Dagen efter. Hampus jobbar hela eftermiddagen och är på middag med jobbarkompisarna efteråt.

Jag tänker för ovanlighetens skull se på film. Det gör jag ju faktiskt nästan aldrig själv, har alldeles för dåligt tålamod.. Men just då tänker jag göra det, och följer rådet om att använda datorn istället.

Tror ni det fungerar?

Nej. Såklart inte. Nåt är krångel med programmet på datorn och det enda jag kan välja är språk, sen är det bara ljud och det hackar... Åh, typiskt...

Just då kommer faktiskt älsklingen hem, tidigare än jag trott. Så han får genast bli teknisk hjälpsupport, hans andra jag. En halvtimma sitter han där vid datorn och bråkar med olika program. Till slut svär han riktigt åt den, och då är det illa vill jag lova.

Som tur är har jag en lösning i garderoben. Mammas och pappas gamla dvdspelare de slutat använda och som jag egentligen skulle tagit med till min gammelfaster att visa bilder med, bara att jag alltid glömt den...

Så den plockar jag fram. Hampus pluggar i sladdar och inom bara minuter kan jag äntligen få se min film. Älsklingen passar på att hålla mej sällskap, det är inte ofta jag ser på film som sagt, medan han ser massor. Så då får det gå, även om det är Shrek han får se.

Och förresten. Nästa morgon. Tror ni inte att programmet på datorn då funkar utan problem...?

Kommentarer
Postat av: Lisa

coolt att det var den låten :D

2009-09-21 @ 16:44:49
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Jana

Du är för go gumman! Tack! Jaa de är ganska isolerat. Med ett litet element så går de helt klart att sitta där =) Bra idé! Alltid gör de något, och de är lite terapi för en som går hemma också om inte annat =)

2009-09-23 @ 14:56:57
URL: http://jamisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0