Upp och ner-dag

Igår vaknade jag av mig själv på morgonen. Hade det mysigt med Hampus, skönt när man inte måste skynda iväg, eller ännu värre gå upp så tidigt att man bara hinner ge en hejdåpuss.

Sen skulle jag åka buss. Det gick inte så bra. Den körde förbi hållplatsen, full som oftast. Höll på att ge upp, men väntade ändå på nästa. Den fick jag åka med, hurra!

Och till slut kom jag till skolan i tid och träffa kompisar. Trevligt =)

Men det var ju föreläsning också. Statistik. Med en aningen för monoton föreläsare. Åh, var är min koncentration?! Tur jag har clementiner att sysselsätta mej med.

Det blev lunch till slut (ja, jag räknade minuterna), och äntligen fick vi iväg inbjudan till logopedexamen! Hurra! Jag fick iofs skynda mej iväg mot slutet för jag skulle byta uniform. Men hann köpa en fin kofta på vägen ändå.

Fast jag hade inte behövt skynda mej. I femton minus eller vad det var är det inte kul att upptäcka att klädbytet inte öppnar förrän om trekvart.

Men en annan trevlig hemvärnssoldat skulle också dit och var lika mycket för tidig, så jag fick sitta i hans bil. Med stolsvärme och P4 Extra. Underskattat det där att bara tvingas ta det lugnt. Väl inne sedan gick det också väldigt smidigt, ärendet avklarat på inte alls många minuter.

Bussen hem kom faktiskt med en gång, och var helt okej, förutom en tilltagande huvudvärk och byte till nästan rätt buss i stan. Men hem kom jag, trött, frusen och tyckte att det borde räcka för dagen.

Men jag hade fått ett brev! Ett erbjudande om att vara med i en studie. Åh, kul! Det vill jag =) Och sen lyckades jag laga mat och komma iväg till musikkåren för ett sista rep inför adventskonserterna. Så dagen igår slutade bra till slut.

Däremot var jag helt slut imorse. Skulle egentligen till ytterligare en tvåtimmars statistikföreläsning. Men somnade i soffan istället. Helt värt det såhär i efterhand. Nu ska jag bara få fram svar på två frågor till, på sista hemtentan för i år. Sen tänker jag vara ledig. Hemskt mycket ledig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0