Inredning är svårare än man tror

Igår var det snö, blåst och fjorton minus. Man tycker jag borde ha förståndet att hålla mig inomhus. Men icke.

Pim-Pim rev ner vår Grönö-lampa i vardagsrumsfönstret för ett par veckor sedan och vi ville ju ha en ersättningslampa. Men en hängande tänkte vi nu, inte lika lättnedrivningsbar. Och efter lite funderande och tittande här och där hittade vi en vi ville ha på Clas Ohlson.

Jag ska inte tråka ut er med exakt hur kallt och blåsigt och genomfruset det var, men jag gick ner till stan och tänkte faktiskt bara köpa den lampan och sen gå hem igen. Bara det att de inte hade den inne. Kollade lite annat och kom ihåg att det faktiskt fanns en liknande lampa på Bauhaus. Åh, bara att ta bussen dit alltså!

Bara och bara. (Här skulle jag gnällt lite igen om snö och kyla om jag inte sagt att jag inte skulle) Men jag kom dit, och där var lampan dubbelt så dyr, såklart. Suck. Men jag grabbade tag i en pinne (att blockera garderobsdörrar med) och några tulpaner och gav mej av hemåt igen. Nu måste jag bara säga att så kall som jag varit på den vägen hem har jag inte varit på evigheter. Jag ska aldrig gå ut i fjorton minus igen. Åtminstone inte förrän jag måste, typ imorn när jag ska till Gävle igen.

Ja, ja, men jag kom hem iallafall. Och bakade semlor och arrangerade tulpaner. Jag är lite efter som inte gjort något av dessa förrän nu i år, men bättre sent än aldrig. Och så spelade jag Paper Mario =) Bästa spelet!

Men jag hade ju tänkt att visa lite fina inredningsbilder med lampan och så här på bloggen. Det gick ju inte. Men ni kan ju få se det fina smyckesträdet som jag hittade i onsdags i Gävle när jag var uppe där och klippte mej hos Annika. Hur det ser ut bara det alltså, det är lite stökigt vid min sovrumsspegel annars pga alla badrumssaker så det vill jag inte visa :P


 

Fint va? Jag är nöjd! Alla örhängen så man kan se dem, äntligen =)

 

Pim-Pim kan iofs också se dem, och hon spanade massor när jag hängde upp dem. Men hon har inte varit på dem än och skulle hon få för sig något så har jag spikmattan precis därinunder. Moahaha!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åååh vad fint! Ett sånt skulle jag också vilja ha

2010-02-21 @ 12:24:43
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0