Kylan kan komma med oväntade problem

Min mobil klarar inte kylan. Inte min mp3 heller. Båda dör och vill inte vara med mer.

Skillnaden mellan dem är att om man värmer mp3-spelaren i sådär fem minuter så lever den upp igen och spelar på som om inget hänt. Inte mobilen. Den behöver värme länge, gärna laddas och jag skulle inte bli förvånad om den skulle behöva lite snälla klappar också, visa hur synd det är om den. Och knacka ur batteriet och sätta tillbaks det förstås. Universallösningen.

Hittills har den ändå kommit igång igen, till slut. Men nu är det kanske två timmar sen jag kom hem, den ligger på laddning och vill bara inte... Åh förresten, batteriet har jag ju glömt den här gången, måste testa!

Ja, det funkade!! (tur att jag skrev upp allt jag var tvungen att göra sist :P)

Men iallafall, nu när den inte funkade och jag var lite trött på den (jag har ändå haft den 3½ år så jag skulle inte bli jätteförvånad om den gav upp helt och hållet) så gick jag in på Sony Ericssons hemsida och kollade vad de hade för modeller nu (ja, det kommer att bli en sån, jag funkar inte med andra sorts telefoner, så är det bara).

Och de hade ju ganska många. Så många att man inte riktigt får bra överblick. Då är det ju superbra att de har en sån där "fyll i vad du letar efter så tar vi fram rätt telefoner". Trodde jag.

Jag började med att kryssa i miljövänlig. Det har jag funderat på så det kan absolut vara något. De hade några fina där, men inte så många, jag ville passa på att kolla på massa olika. Så den kryssades ur och sen var det telefonform - rak eller skjut eller vad man nu ville ha. Jag kunde inte bestämma mej såklart. Det fanns lite andra saker som man kunde kryssa i, de flesta jag var intresserad av gjorde ingen skillnad (alla telefoner har visst kamera och sånt, surprise).

Men så funderade jag - vad vill jag ha för något då?!

Tunn! Ja, det vill jag ha. Finns det att kryssa i? Nähä... Men GPS då? Det svor jag på att jag skulle ha på nästa mobil sist jag gick vilse i Stockholm. Nähä, inte ett sånt kryss heller. Hmm.. funderade igen...

FÄRG! Det är ju superviktigt! Jag vill ha dem uppdelade efter färg!

Letar... letar... letar...

Nej, Sony Ericsson - jag är besviken på er! Det går inte att sortera upp mobilerna efter färg. Vad är detta? Massa annat kan ni sortera efter, men inte det viktigaste av allt - utseendet! Hur ska jag nånsin kunna hitta vilken mobil jag helst vill ha nu då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0