En av oss känner sig numera handikappad

..och det är inte jag, trots den envisa foglossningen och sammandragningarna som sätter in så fort jag försöker gå snabbare än en normal snigel. Nej, faktiskt, jag har till och med varit hos sjukgymnast igen och fått en TENS-apparat. Bra grejer det, även om jag inte premiärgått nån promenad med den än.

Nej, den som känner sig handikappad är faktiskt Hampus, även om jag inte kan säga att jag riktigt håller med i den känslan. Det är nämligen så att bilen gick sönder nu i veckan. Tjoff bara, så gick kopplingen i golvet. Och Hampus måste numera cykla till jobbet...

Men ja. Så bra är det ju inte. Jag fick styra bilen i gångfart runt mediamarktrondellen i rusningstid, Hampus puttade på och var hemskt glad att det delvis var nerförsbacke. Några bilister blev sura att vi var i vägen, resten såg nog att Hampus puttade och var glada att det inte hänt dem. (En kort sekund funderade vi på vad som skulle hända om jag puttade istället. Och mer än att vi antagligen inte skulle komma nånstans, så skulle nog Hampus få en utskällning för att han lät sin gravida tjej ta i, men någon kanske skulle erbjuda hjälp.., lite troligare iallafall.)

Resten av vägen hem blev vi bogserade av Danne, så hem kom vi. Men vad som är fel, det vet åtminstone inte jag. Hampus hoppas på nåt inte allt för svårt, men tror tyvärr inte på det själv.

Två saker är dock bra. Hampus fick tips på en bilmekaniker igår när han köpte ny dator (han fick skjuts hem och allt möjligt, så vi kan ju verkligen rekommendera Alina Systems!) Och jag läste lite i bilens instruktionsbok medan Hampus letade fel, och upptäckte att vi har isofixfästen till barnstolen i baksätet.

Så får vi bara ordning på det här så sitter Alien mer säkert i bilen än vi trott från början. Alltid nåt =)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Ja, verkligen härligt att känna sig så ledig. Är lite rastlös idag men jag tror att det med är bra! =) Kanske till och med kan känna mig lite pepp på jobbet på tisdag =) Hoppas det löser sig med bilen! Kram!

2011-04-22 @ 14:12:03
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0