Födelsedagsuppvaktning

Jag var och hälsade på min gammelfaster Hedvig idag. Hon fyllde 95 i veckan, så jag kände mej ju nästan så gott som tvungen att köpa en bukett blommor och åka dit och gratulera. Och minsann, när jag kom dit hade hon redan besök och det var dags att dricka kaffe. En trevlig stund blev det.

Sen satt vi och pratade en stund, och när det var dags att gå lovade jag att jag skulle höra av mej snart igen. Helst en dag med fint väder så vi kunde gå ut en stund.

Och den här gången ska jag inte dröja så länge. Jag har nog haft dåligt samvete ett halvår för att jag inte kommit mej för att hälsa på, veckorna har bara gått och gått utan att det riktigt har funnits någon tid. Så nu tänkte jag nästa helg, om vädret tillåter. Man måste ju passa på, man vet ju aldrig hur länge hon orkar.

Som tur är brukar hon få hjälp av en av pappas kusiner. Hon och hennes man var där idag med, de brukar hälsa på och stannar några dagar. Och som vanligt brukar mannen säga att jag är lik kusinens mamma, Hedvigs och min farfars syster. Gissa vad hon hette..? Jo, Rosa. Det är något särskilt med det namnet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0