Känner mej så smickrad

Fick nyss veckans mejl från babycenter. Vecka 37! Vet ni, det innebär ju faktiskt att Alien är klar med allt som ska utvecklas där inne i magen! Och kan komma ut nu! Eller om fem veckor! Mitt nya svar på frågan "när är det dags?" är numera ett glatt "snart max en månad!"

Men det var inte det jag tänkte säga, egentligen. Utan jag var bara tvungen att dela med mej av det här citatet, taget direkt ur mejlet: "De sista veckorna kommer du förmodligen att känna dig som en ganska rastlös flodhäst." Precis så jag känner mej. Eller kanske inte.

Toppa det med alla som säger "men oj, vad stor magen har blivit" och så alla Hampus jättepeppande kommentarer på temat "vad tjock du är!". Sånt man helst vill höra varje dag, eller hur?

Men jag känner mej inte så jättestor. Inte flodhäststor iallafall. Det är liksom jag (som faktiskt köpte en klänning i stl xs i helgen) och så magen. En annan del av mej. Och ja, jag slår väl i lite här och där när jag missuppfattar mellanrum och utrymmen, har inte riktigt koll på vart våra gränser går. Men känslan är fortfarande inte jättestor.

Det kanske kommer. Det kan ju ännu vara långt kvar, och magen lär väl fortsätta växa. Men än så länge ser jag den faktiskt bara såhär:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0